Een korte terugblik op activiteiten die achter de rug zijn

Slotavond Klaverjasseizoen 2023-2024

Op 3 mei vond de negende en laatste speelavond van het seizoen 2023-2024 plaats met 20 deelnemers. Deze negende avond van het seizoen had Jacques Tschroots de hoogste score, met 5.167 punten, Truus van der Wal werd tweede met 5.144 punten en Annie Koren derde met 5.139 punten. De poedelprijs was deze keer voor Jan Snaterse met 3.738 punten. In het eindklassement is Carisia van Berkel eerste geworden (dit seizoen heeft ze maar liefst zeven avonden gewonnen), Mary Steenland tweede (met twee eerste plaatsen van het seizoen) en Annie Koren is derde. Hier boven foto's met de prijswinnaars, met van links naar rechts plaats 1, 2 en 3.

Omdat Len en Pieter Cornelisse vanwege persoonlijke omstandigheden voor het laatst gastvrouw en gastheer waren, werden ze na afloop in het zonnetje gezet door de deelnemers en bedankt voor hun jarenlange inzet. Len en Pieter (op de rechtste foto) hebben maar liefst 25 jaar de klaverjasavonden ondersteund, waarvoor de VAC ze veel dank is verschuldigd. Het bestuur van de VAC had daarom aan het begin van de avond al een bloemetje gebracht.

Gelukkig zijn er verschillende deelnemers die aan het einde van de avond aangaven zich te gaan inzetten voor de continuïteit van de klaverjasavonden!

Kijk hier voor het eindklassement. In de galerij staan een aantal foto's van de slotavond.

Bridgedrive maart 2024
Op 16 maart was er weer een hele gezellige VAC bridgedag in Zonnig Zuid. De opbrengst was ongeveer 1.400 euro, een prachtig bedrag. Hartelijk dank aan alle vrijwilligers die mee hebben geholpen om deze dag tot een succes te maken.

Boekenmarkt 9 maart 2024

Op 9 maart was er weer een zeer geslaagde en gezellige boekenmarkt. Om half tien stonden er bij de voordeur en zijdeur al heel wat mensen te wachten om naar binnen te gaan. Uiteindelijk hebben er meer dan 200 mensen de boekenmarkt bezocht. Het middenpad met de romans werd druk belopen, maar ook de puzzels waren heel populair. In de kerk was het aan de frisse kant, maar in de Victorzaal was het heerlijk warm en kon men ook genieten van koffie of thee. Hartelijke dank aan iedereen, alle vrijwilligers, die geholpen hebben om deze dag tot zo'n succes te maken! Maar meer vrijwilligers blijven altijd welkom, zowel op de dag van het opbouwen als op de dag van de boekenmarkt zelf, bijvoorbeeld om te helpen bij het rubriceren van boeken. De boekenmarkt heeft een mooi financieel resultaat opgeleverd: bijna 2.000 euro, die ten goede komt aan het onderhoud van de Victorkerk.

Kijk voor enkele foto's van het opbouwen en van de boekenmarkt zelf in de galerij.

Kerstmarkt 25 november 2023: sfeervol en gezellig
We kunnen weer terugkijken op een zeer geslaagde Kerstmarkt. Met zo'n 300 bezoekers. Aan het begin van de ochtend was er al flink wat aanloop, en dit ging nog een tijdje door. Men had keuze uit de nodige kerstartikelen, maar ook de St. Victorjam, de St. Victorwijn en een loterij met mooie prijsjes ontbraken niet. Er waren ook boterletters en boterstaven. En er werden mooie Kerststukjes gemaakt. In de Victorzaal kon men even rusten en gezellig met elkaar kletsen met een kop koffie, thee of zelfs een glas glühwijn. En van erwtensoep. Er werd op het orgel gespeeld. Op een tweetal tijdstippen zong een aantal leden van het Themakoor met pianobegeleiding enkele kerstliederen. Het was een drukke en gezellige boel. De opbrengst was geweldig met een bedrag van ongeveer € 4.400 (de onkosten moeten daar nog wel van af). Heel hartelijk dank aan alle bezoekers, maar ook aan de talloze vrijwilligers die de Kerstmarkt hebben opgezet en weer afgebroken en de vrijwilligers die op de dag zelf in de kerk en de Victorzaal alles in goede banen leidden. We kunnen haast niet wachten tot volgend jaar!

Kijk hier voor enkele foto's van de Kerstmarkt.

Afscheid Henny Moerings
Aansluitend aan de boekenmarkt van 4 maart 2023 nam de VAC afscheid van Henny Moerings, een oudgediende binnen de VAC en betrokken bij veel VAC-activiteiten. Zo was Henny een topverkoper van lootjes bij diverse VAC-activiteiten (boekenmarkt, Kerstmarkt, bridgedrive) en was hij actief bij het verkopen van de boterletters aan het einde van het jaar. Bovenal was Henny een zeer aimabele man. Hij kreeg een mooi kadopakket overhandigd en zijn vrouw Tonny kreeg een mooie bos bloemen. We zullen hem missen bij onze activiteiten.

Enkele foto's gemaakt bij zijn afscheid staan in de galerij.

Magda Sirre in het zonnetje gezet
Er zijn vrijwilligers en er zijn supervrijwilligers. Dit zei Peter Rijnbeek, voorzitter van de locatieraad van de geloofsgemeenschap van Sint Victor over Magda Sirre in de koffiepauze bij de opbouw van de boekenmarkt van 5 maart 2022. In de loop van de jaren heeft Magda zich in grote mate ingezet voor de geloofsgemeenschap, onder andere bij het organiseren van allerlei VAC-activiteiten. Waar is Magda eigenlijk niet betrokken bij geweest. Speciaal noemde  Peter haar inzet voor de halfjaarlijkse boekenmarkten en de jaarlijkse Kerstmarkten. Om haar hiervoor te bedanken ontving Magda uit handen van Peter de beeltenis van Maria van Waddinxveen, een tinnen beeldje. Namens de VAC gaf Angela Verweij Magda een mooie bos bloemen. Alle aanwezige vrijwilligers bij de opbouw van de boekenmarkt konden daarna genieten van heerlijk gebak. Kijk hier voor een impressie.

Afscheid Joop Brosens van de VAC
Na vele, vele jaren van grote inzet bij een groot aantal VAC-activiteiten (zoals de wijnverkoop, de boterletters en het klaverjassen) heeft Joop Brosens op 23 september 2021 tijdens een gezellige avond afscheid genomen van de VAC. Tijdens deze avond werd Joop toegesproken en in het zonnetje gezet. Vanwege zijn grote verdiensten voor de VAC en de geloofsgemeenschap Sint Victor ontving Joop een beeldje (in zilver-tin) van de Onze Lieve Vrouwe van Waddinxveen. Joop was er zichtbaar blij mee. Kijk hier voor enkele foto's van het afscheid.