Wat is en doet de VAC

Foto van de VAC-leden in de Victorkerk (gemaakt: januari 2020). Niet op de foto staan: Bert Diks, Jacques Tschroots en Hennie Moerings.

Inmiddels is de samenstelling van de VAC niet meer helemaal dezelfde.

De Victor Activiteiten Commissie (VAC), in 1995 ontstaan, organiseert jaarlijks een groot aantal activiteiten die als doel hebben om geld in te zamelen voor het onderhoud en de restauratie van de St. Victorkerk.

Denk bij de verschillende activiteiten aan de maandelijkse klaverjasavonden, de halfjaarlijkse boekenmarkten en bridgedrives. Daarnaast vindt er jaarlijks een Kerstmarkt plaats en is de VAC eens per jaar één van de deelnemers aan WadCultureel. En tegen een aantrekkelijke prijs is er St. Victorwijn te koop en aan het einde van het jaar boterletters. Op de activiteitenpagina staat een totaal overzicht van de activiteiten.

Al deze acties brengen jaarlijks een mooi bedrag op). In de loop van de jaren is daarvan een flink bedrag afgedragen aan het Parochiebestuur. Het is gebruikt voor uiteenlopende onderhouds- en restauratiewerkzaam­­heden gebruikt.

Voorbeelden hiervan zijn:
- het vernieuwen van het kerkplein
- onderhoud van het dak van de kerk
- schilderwerkzaamheden
- een bijdrage aan de vernieuwde geluidsinstallatie.

De VAC heeft ook een eigen pagina op Facebook: Vac-Victorkerk. Gaat u ons ook volgen?